بستن







به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، روز گذشته جلسه شورای پول و اعتبار مصوباتی داشت که تحلیلگران برداشت‌های متفاوتی از آن داشتند. در این باره محمود رضا خواجه‌نصیری، مدیر امور بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار تأکید کرد: روند کاهشی تورم در آینده موجب بدتر شدن بازده نرخ سود اوراق مشارکت خواهد شد. وی درباره تأثیر مصوبه جدید شورای پول و اعتبار بر بازار سهام اظهار داشت: یکی از بندهای این مصوبه انتشار اوراق مشارکت توسط بانک مرکزی به نرخ 22 درصد است و دیگری مربوط به کاهش ذخیره قانونی بانکهاست که قدرت وام‌دهی بانکها را افزایش می‌دهد. وی افزود: این موضوع می‌تواند علامت مثبتی به بازار سهام دهد و موضوع نگران کننده‌ای نیست؛ نقش کاهش ذخیره بانکها برای صنعت بانکداری مثبت است ضمن آنکه تسهیلاتی در نقدینگی ایجاد می‌کند و ممکن است به صورت غیرمستقیم باعث شود که نیاز بانکها به منابع پولی با استفاده از رقابت ناشی از جذب نقدینگی در فضای پولی را کاهش دهد. خواجه نصیری با اشاره به اینکه کاهش ذخیره قانونی بانکها در آینده می‌تواند به صورت غیرمستقیم منجر به کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی شود، گفت: این امر در کنار کاهش نرخ سود اوراق مشارکت تأثیر مثبت بر بازار خواهد داشت. وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران باید در مصوبه روز گذشته شورای پول و اعتبار به چند نکته مهم توجه کنند، گفت: اعلام امکان انتشار اوراق حداکثر تا 22 درصد مطرح شده است و امکان دارد، برخی سرمایه‌گذاران تحلیل کنند که بانک مرکزی با چه روشی این کار را انجام داده است. مدیر امور بورس‌های سازمان بورس افزود: باید در نظر بگیریم که این مجوز نسبت به آخرین اوراق منتشر شده در بانک مرکزی دارای نکاتی است، یکی اینکه آخرین اوراق منتشر شده 23 درصد بوده که اواخر سال گذشته اعلام شد که تضمین بازخرید آنها برای دوره 6 ماهه مشخص شده بود، اما اکنون طبق آخرین تصمیم شورای پول و اعتبار این اوراق حداکثر 22 درصد و دوره بازخرید حداقل یک سال است. وی گفت: بنابراین هم به لحاظ نرخ و هم به لحاظ زمان دوره بازخرید در طول دوره نگهداری شاهد کاهش هستیم که نشان دهنده شرایط بدتری نسبت به گذشته است. خواجه نصیری در پایان تأکید کرد: علائمی که این مصوبات می‌تواند بدهد این است که نرخ سود اوراق با کاهش مواجه شده و انتظارات برای تورم در آینده کاهشی خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود، با توجه به فضای اقتصادی در نوبت‌های بعدی نرخ این اوراق و همچنین سود سپرده‌های بانکی مجدداً کاهش داشته باشد.

گرد آورنده : irsanat.com :( پارسا یزدان )
تاریخ ارسال :  1393/4/05     
تعداد مشاهده :3527
ثبت نظرات شما کاربران محترم باعث بهبود مطالب سایت خواهد شد
نام و نام خانوادگی : الزامی
تلفن/ایمیل :
نظر شما : الزامی
کد امنیتی :

الزامی


دیگر مطالب مرتبط با موضوع : اخبار بورس


جهت دیدن مطالب بیشتر کلیک کنید             
آخرین مقالات ارسالی
مطالب تصادفی


دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 113
تاریخ :1403/2/23
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.